3e reisverslag - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Christien - WaarBenJij.nu 3e reisverslag - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Christien - WaarBenJij.nu

3e reisverslag

Door: Christien

Blijf op de hoogte en volg Christien

16 December 2014 | Zweden, Uppsala

Afgelopen weken is er alweer veel gebeurd. We hebben een aantal seminars gehad en verder hadden we gewoon lessen natuurlijk. Ik leer nog steeds heel veel en merk ook dat we een hechtere klas worden, dat vind ik wel mooi.
Verder wordt het natuurlijk steeds kouder en vriest het vaak, ook hebben we al een beetje sneeuw gehad. Maar ik zit nog wel te wachten op een echte winter. Ik heb zelfs even koorts gehad, maar dat was misschien niet vanwege het weer, maar vanwege de drukte. ;)
We hadden een aantal weken terug een seminar met een Armeense spreker. We werden er van tevoren al op voorbereid dat sprekers uit het midden oosten in beelden spraken. Ze hebben veel voorbeelden door een verhaal te vertellen. Vergelijkingen dus, net als Jezus deed in de bijbel. Dit vond ik wel interessant om te horen. Dat maakt de preek heel boeiend en zo hield ik mijn aandacht er goed bij. Hij had, even als voorbeeld, een raadseltje over hoe wij als mensen beter konden gaan denken. ''Er zijn 12 paarden en 11 palen, hoe krijg je alle paarden aan de palen vast?'' Vervolgens kwamen mensen met allerlei oplossingen, maar het goede antwoord was: het kan gewoon niet. Dus daarmee wilde hij zeggen dat we eigenlijk meer moeten accepteren dat we het niet kunnen en het daarmee overlaten aan God. Daar ben ik het wel mee eens, God weet het immers veel beter. Soms proberen wij als mensen alles zelf op te lossen, vinden we het moeilijk om los te laten en over te geven, maar eigenlijk is dit veel beter om gewoon wel te doen. Verder had deze man een heel goede boodschap, onder andere over vrijheid.
Ook hadden we een seminar over relaties, er was een relatiepsycholoog/spreker die van alles vertelde over relaties en leiderschap. Ook heel interessant. Met veel humor maakte hij van taboes een bespreekbaar onderwerp. Een aantal punten die hij noemde waren: ''Voor een heel huwelijk heb je twee hele mensen nodig, niet twee halve mensen zodat je een 'heel' huwelijk zou krijgen. Een huwelijk op zich lost niks op'', ''Zoek niet naar de juiste persoon, maar word de juiste persoon'' en ''liefhebben is een keuze, het is niet een gevoel''.
Ten slotte was er nog een missions echtpaar in de kerk (Matt & Julie Beemer), zij vertelden bijvoorbeeld: Als we bidden, moeten we dat doen alsof we in de hemel naast God, in overwinning zitten. Niet alsof we hier beneden zijn op aarde.
Verder hebben we tijdens prayerschool veel gebeden voor de missionteams (de tweedejaars). Toen de tweedejaars terugkwamen hebben we vele mooie verhalen gehoord. Ze kwamen terug vanuit, China, Rusland, India, Afrika en Armenië bijvoorbeeld. Heel bijzonder wat ze daar hebben gedaan en meegemaakt.

Ook doen we met onze klas veel leuke dingen, we hadden bijvoorbeeld een worship evening en we gingen met de klas eten bij onze schoolleiding. Dat was heel gezellig. We hebben ook kerst gevierd met onze klas en we hadden een groot kerstfeest van de bijbelschool. Ook John is vanuit Nederland nog even langs geweest. Dus vooral zo rond kerst is er veel te doen. Het is lachen en veel gezelligheid met iedereen. :)
Nu de laatste week van bijbelschool voor de kerstvakantie. Ik kijk uit naar voor volgend jaar, maar nu eerst terug naar Nederland om alle bekenden terug te zien!!

Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christien

Op deze blog schrijf ik mijn ervaringen en verhalen over mijn verblijf hier in Uppsala. Wat ik hier het komende jaar ga doen is bijbelschool bij Livets Ord.

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 104859

Voorgaande reizen:

20 Januari 2017 - 20 Januari 2017

Studeren in Nederland

23 December 2016 - 06 Januari 2017

Helping refugees on Lesvos

02 November 2015 - 22 Februari 2016

Vietnam

21 Augustus 2014 - 31 Mei 2015

Op naar Uppsala

Landen bezocht: