4e reisverslag - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Christien - WaarBenJij.nu 4e reisverslag - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Christien - WaarBenJij.nu

4e reisverslag

Door: Christien

Blijf op de hoogte en volg Christien

03 Februari 2015 | Zweden, Uppsala

Het nieuwe jaar in volle gang!

De kerstvakantie was een goede tijd om al mijn vrienden en familie weer te zien en bij te praten, alle ervaringen te delen en terug te blikken op afgelopen maanden in bijbelschool.
Ik heb veel goede gesprekken gehad en ben dankbaar voor mijn ontwikkeling tot nu toe. Ook ben ik dankbaar voor alle mensen in Nederland die achter mij staan, dat is een grote zegen.
Toch duurde de kerstvakantie voor mij lang genoeg en keek ik uit naar het nieuwe semester in Zweden!

Op dit moment is het echt winter (zie foto's), het is meestal onder nul en ik vind het mooi! Als er een echte winter is, houd ik wel van de winter.
Het nieuwe jaar begon goed, de eerste dag hadden we de hele dag gebed. Best weer even wennen, na twee weken geen bijbelschool te hebben gehad. Daarna begonnen de lessen weer, we krijgen les over church history, the blood covenant, financial freedom, the holy spirit and his gifts en the epistles of paul. Allemaal heeeeel interessant!
Ook hebben we kortgeleden onze landskeuze kunnen maken voor de missiontrip in april, binnenkort krijgen we bericht in welk land we uiteindelijk zijn geplaatst en met welke klasgenoten we samen in een groep komen. :) Daarna gaan we beginnen met de voorbereidingen, bidden bijvoorbeeld.

Afgelopen week hadden we de hele week practicum; we kregen les over een praktisch onderwerp in de kerk. Ik koos voor worship. Ik heb de hele week les gehad over worship en we hebben zelfs een aantal praktische oefeningen gedaan, zoals een kinderlied maken en tekst verzinnen op een melodie.

Heel leerzaam allemaal. Wat ik hier leer is heel erg leerzaam en eigenlijk onbetaalbaar, omdat je aan je karakter, ontwikkeling en geloof werkt. Dit is zo waardevol, want je groeit als mens zijnde. Verder krijg ik naast de gewone lessen nog wat Hebreeuwse les van een klasgenootje en mijn zweeds wordt ook steeds beter.

We are blessed!

  • 29 Maart 2015 - 23:15

    Auke:

    hoi Christien, ik had helemaal dit laatste reisverslag nog niet gelezen tijdens mijn laatste mailtje.
    Maar dat heb ik dan nu goed gemaakt! Mooi om te lezen dat het zo goed met je gaat!
    Veel respect heb ik voor je moed en uit je woorden merk ik de blijheid en dankbaarheid op waarmee je hart daar vervuld is.
    ik vind je een kanjer!
    groetjes,
    Auke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christien

Op deze blog schrijf ik mijn ervaringen en verhalen over mijn verblijf hier in Uppsala. Wat ik hier het komende jaar ga doen is bijbelschool bij Livets Ord.

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 104862

Voorgaande reizen:

20 Januari 2017 - 20 Januari 2017

Studeren in Nederland

23 December 2016 - 06 Januari 2017

Helping refugees on Lesvos

02 November 2015 - 22 Februari 2016

Vietnam

21 Augustus 2014 - 31 Mei 2015

Op naar Uppsala

Landen bezocht: