Update, mijn vervolg in Nederland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Christien - WaarBenJij.nu Update, mijn vervolg in Nederland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Christien - WaarBenJij.nu

Update, mijn vervolg in Nederland

Blijf op de hoogte en volg Christien

01 September 2016 | Nederland, Nederland

Hallo iedereen,

Graag wil ik iets vertellen over de ontwikkelingen die ik heb meegemaakt en waar ik nu zit, namelijk in Ede.

Sinds eind augustus ben ik verhuisd naar Ede waar ik aan de Christelijke Hogeschool Ede ben begonnen met studeren. Ik doe Godsdienst Pastoraal werk en heb het erg naar mijn zin hier. Ik ervaar duidelijk hoe God mij hierheen heeft geleid.

Ik heb lang nagedacht over wat ik wilde doen met mijn toekomst. Heel graag wilde ik weer naar het buitenland, en die mogelijkheden heb ik ook onderzocht. Toch voelde ik er geen vrede over om praktische stappen te zetten. Ook ben ik naar meerdere open dagen gegaan om te kijken of er een leuke opleiding bij zat. Bij Godsdienst pastoraal werk was ik erg enthousiast, want alles wat ik wilde zat binnen deze opleiding. Toch hield iets me tegen om de knoop door te hakken, ik zag er best tegenop om vier jaar lang fulltime te studeren. Ik twijfelde of ik het wel zou kunnen en ik moest mijn droom voor het buitenland laten varen. Uiteindelijk kwam ik op een punt waar ik er klaar voor was om definitief voor GPW te kiezen, en had ik de innerlijke overtuiging dat het goed was om dit te doen. Nadat ik mijn keuze voor de opleiding had gemaakt voelde het goed en bedacht ik me dat dit was wat God al die tijd had gewild. Hij had geduld met mij en liet me rustig uitvinden wat ik wilde weten, zodat ik met zekerheid de goede keuze zou maken waar ikzelf volkomen achter sta.

Ook zie ik nu hoe goed het voelt dat ik hier de opleiding volg. Ik heb het naar mijn zin, leer leuke mensen kennen en ben heel gemotiveerd om te leren. Wat voor mij een groot leer punt is geweest is dat Gods plan het beste is voor ons leven. Ik vind het niet altijd leuk om God te gehoorzamen, want ik denk soms dat ik het beter weet. Ik vind Zijn plan soms helemaal niet leuk, en ik begrijp niet altijd wat God ermee wil. Soms doet het pijn om mensen achter me te laten, het is spannend iets nieuws te beginnen. Maar wat is het mooi als ik toch God gehoorzaam en zie hoe Hij zoveel meer doet dan ik had verwacht. God geeft mij alles wat ik nodig heb en waarnaar mijn hart verlangt. Hij leert mij om Hem te vertrouwen.

Mijn opleiding, godsdienst pastoraal werk, wordt ook wel praktische theologie genoemd. Ik word opgeleid als HBO-theoloog, dus dat betekent dat ik in gemeentes aan het werk kan gaan. Als bijvoorbeeld pastoraal of missionair werker. Ook kan ik evangelisch voorganger worden. Ik kan pastor in een instelling worden of naar het buitenland gaan in de zending, om bijvoorbeeld gemeentes te stichten. Wat zo mooi is aan deze opleiding is dat ik van mijn geloof mijn werk maak.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christien

Op deze blog schrijf ik mijn ervaringen en verhalen over mijn verblijf hier in Uppsala. Wat ik hier het komende jaar ga doen is bijbelschool bij Livets Ord.

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 104884

Voorgaande reizen:

20 Januari 2017 - 20 Januari 2017

Studeren in Nederland

23 December 2016 - 06 Januari 2017

Helping refugees on Lesvos

02 November 2015 - 22 Februari 2016

Vietnam

21 Augustus 2014 - 31 Mei 2015

Op naar Uppsala

Landen bezocht: